DUNGEONS & DRAGONS: CASTLE RAVENLOFT BOARD GAME (Wizards of the Coast)

Μια και επέστρεψα στα συγγραφικά μου καθήκοντα, νομίζω είναι καιρός να ασχοληθώ με ένα ακόμα από τα ζητήματα της Φθινοπωρινής Ατζέντας, δηλαδή το πλήρες review του επιτραπέζιου CASTLE RAVENLOFT, για το οποίο σας είχα αρχικά μιλήσει εδώ. Το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από τότε που έγραψα εκείνο το post μέχρι σήμερα, εγγυήθηκε όχι μόνο ένα καλό και σωστό playtesting, αλλά το ότι δοκιμάσαμε εκτενώς τις δυνάμεις μας στο παιχνίδι, έχοντας φτάσει να παίξουμε κάπου 6-7 (εάν δεν απατώμαι) quests.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή: όπως είχαμε πει και στο preview, το παιχνίδι έχει βασική δομή dungeon crawl, κοινώς οι χαρακτήρες κινούνται μέσα στα μποντρούμια του Castle Ravenloft, συναντόντας τέρατα και παγίδες, ανακαλύπτοντας θησαυρό και αντιμετωπίζοντας απρόβλεπτες καταστάσεις που εγγυάται το τυχαίο τράβηγμα καρτών. Το παιχνίδι έχει φτιαχτεί για 1-5 παίκτες (ναι, όπως και στο ARKHAM HORROR, μπορείτε να παίξετε και μόνοι σας “εναντίον του παιχνιδιού”) και η μόνη ελπίδα επιβίωσης είναι οι παίκτες να έχουν ομαλή και μελετημένη συνεργασία.

Υπάρχει η επιλογή μεταξύ 5 διαφορετικών χαρακτήρων (Dwarf Priest, Eladrin Mage, Dragonborn Fighter, Human Rogue, Human Ranger – η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι 100% σίγουρος για τα races των δύο τελευταίων, καθότι έχω αφήσει το παιχνίδι εκεί όπου μαζευόμαστε, αλλά η διαφορά είναι ούτως ή άλλως μόνο οπτική), ο καθένας με τα δικά του υπέρ και κατά ή μάλλον μόνο με “διαφορετικά υπέρ”, τα οποία ουσιαστικά συνίστανται στην διαθέσιμη γκάμα δυνάμεών του καθενός. Το είδος και η ταξινόμηση των δυνάμεων (At-Will, Utility, Daily) είναι μια απλοποιημένη εκδοχή αυτών του D&D 4th Edition, με τις At-Will να κατέχουν τη θέση των συνηθισμένων – και με δυνατότητα απεριόριστης χρήσης – επιθέσεων των χαρακτήρων, τις Daily να είναι οι ισχυρότερες επθέσεις που χρησιμοποιούνται μία φορά αναά παρτίδα (οπότε και η κάρτα τους γυρνά στο πλάι), εκτός αν κάποια άλλη συνθήκη δώσει τη δυνατότητα επιπλέον χρήσης τους (Treasure ή Event) και τις Utility να επιτελούν συνήθως κάποια άλλη, μη επιθετική, αλλά τρομακτικά χρήσιμη λειτουργία (θεραπεία, αποφυγή επίθεσης, απενεργοποίηση παγίδας ή Event κλπ.), επίσης μια φορά ανά παρτίδα, επίσης με την εξαίρεση ειδικών συνθηκών.

Όλοι λοιπόν οι χαρακτήρες ξεκινούν το παιχνίδι με 5 δυνάμεις στη διάθεσή τους (με την εξαίρεση του Ranger, ο οποίος είναι ο μόνος που έχει τη δυνατότητα να κάνει 1 damage αυτόματα σε ένα τέρας δίπλα του, δίχως να ρίξει ζάρι), καθώς και 1 τυχαίο Treasure, το οποίο μπορεί να είναι αντικείμενο ή ένα προσωρινό bonus. Έπειτα τοποθετούνται όλοι στο Starting Tile (συνήθως) και οι παίκτες διαλέγουν τη σειρά με την οποία θα ενεργοποιούνται.

Το πολύ ενδιαφέρον στοιχείο του παιχνιδιού είναι ότι, με εξαίρεση ορισμένα προαπαιτούμενα από την κάθε περιπέτεια, το “ταμπλώ” της κάθε παρτίδας είναι ουσιαστικά τυχαίο. Τα τετράγωνα κομμάτια (tiles) που ενώνονται μεταξύ τους για να σχηματίσουν τη διαδρομή των παικτών μέσα στα μπουντορύμια του κάστρου μαζεύονται σε μία στοίβα και ο κάθε παίκτης στη σειρά του έχει τη δυνατότητα, αν βρεθεί σε κάποια από τις “ανοιχτές” άκρες του tile, να προβεί σε εξερεύνηση, τραβώντας ένα νέο tile από τη στοίβα. Το τοποθετεί στο ανοιχτό άκρο που εξερεύνησε, τραβά μια τυχαία Monster Card και τοποθετεί την αντίστοιχη φιγούρα του τέρατος στο νέο tile. Αν το tile έχει πάνω μαύρο βελάκι, τότε τραβάει και ένα Encounter Card (συνήθως κάτι κακό για τον ίδιο αλλά και τους συμπαίκτες του). Εάν όχι, ενεργοποιεί το τέρας που εμφανίστηκε σύμφωνα με τις οδηγίες της κάρτας και τελειώνει τη σειρά του (ναι, ένα νεοεμφανισθλεν τέρας μπορεί να επιτεθεί στον γύρο που εμφανλίστηκε, αλλά ο παίκτης μπορεί να επιτεθεί μόνο στην αρχή της σειράς του, σε τέρατα που είναι ήδη στο ταμπλώ).

Αυτή η διαδικασία, βάσει της οποίας ένας παίκτης μπορεί να σημάνει αθέλητά του την καταστροφή για το σύνολο του γκρουπ (συνήθως με encounter Card, αλλα ενίοτε και με λάθος τέρας τη λάθος στιγμή), κρατά τους παίκτες σε εγρήγορση και δίνει μια αίσθηση συνεχούς κινδύνου και επερχόμενου ολέθρου. Επιπροσθέτως, οι ειδικές συνθήκες κάθε σεναρίου (για παράδειγμα, στην πρώτη περιπέτεια, κάθε tile με άσπρο βελάκι σηματοδοτεί την κίνηση του Ηλίου και όταν ο Ήλιος δύσει ξυπνά ο Strahd, τον οποίο ειδικά στο πρώτο σενάριο ΔΕΝ μπορείτε να νικήσετε – πιστέψτε με, προσπαθήσαμε με ό,τι είχαμε και δεν είχαμε) προσθέτουν επιπλέον εμπόδια για τους παίκτες, εντείνοντας την αίσθηση του πανικού. Τέλος, σε κάθε σενάριο (μέχρι στιγμής) ο στόχος ήταν να ανακαλύψουμε ένα συγκεκριμένο δωμάτιο (ήτοι, να τραβήξουμε το αντίστοιχο tile από τη στοίβα) και να κάνουμε ό,τι προϋπέθεταν οι συνθήκες νίκης. Έλα όμως που το σχετικό tile είναι ανακατεμένο σε έναν προκαθορισμένο αριθμό άλλων tiles… Προσθέτοντας αυτόν τον παράγοντα του αγνώστου, το παιχνίδι πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να αντανακλά επάξια την καταγωγή του.

Αν προσθέσει κανείς σε όλα αυτά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ασάφειες στους κανόνες, ότι το παιχνίδι συνήθως δεν κρατά πάνω από δυο ώρες, ότι όλα τα κομμάτια του είναι εξαιρετικά προσεγμένα από άποψη κατασκευής και εικονογράφησης, καθώς και την προσωπική μου ικανοποίηση ότι όλες οι ζαριές ρίχνονται με εικοσάεδρο ζάρι, εύκολα το κατατάσσω ανάμεσα στα καλύτερα επιτραπέζια του είδους που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή.Αν έπρεπε να σημειώσω κάτι αρνητικό, αυτο είναι ότι οι χαρακτήρες μπορούν να πάνε μόνο από το 1o στο 2ο Level και αυτό εξαρτάται κυρίως από το αν θα φέρουν 20 στο ζάρι.

Καθότι την άποψή μου μοιάζουν να συμμερίζονται σε μεγάλο βαθμό και οι υπόλοιποι παίκτες, αποφάσισα να αγοράσω και μερικές χρωματισμένες μινιατουρες για τους χαρακτήρες μας (στο παιχνίδι οι μινιατούρες είναι κατηγοριοποιημένες ανά μονό χρώμα – Άσπρο για Undead, Καφέ για Beast, ημιδιάφανο Μπλε για Spectral Undead, βαθύ Μπλε για τους Ήρωες και Γκρι για τους Unique Villains).

H τιμή του (60 ευρώ για μας), αν και ως συνήθως κάπως τσουχτερή, είναι με το παραπάνω δικαιολογημένη. Να δω τι θα κάνουμε όταν κυκλοφορήσει το επόμενο της ίδιας σειράς, το WRATH OF ASHARDALON.

Έτσι φτάνουμε και στη βαθμολογία…

Σαφήνεια Κανόνων: 10

Ροή: 9

Αισθητική: 8

Πρωτοτυπία: 5

ΣΥΝΟΛΟ: 8

Α.Μ.

2 Comments

  1. tkas said,

    November 8, 2010 at 14:55

    τι θα κανουμε…. θα το αγορασουμε😛

  2. speedxgrapher said,

    November 8, 2010 at 15:04

    Noooo… ή μάλλον, μισό να πάρω το τσεκούρι – λεφτά, XP, πάμε να κλέψουμε! The vault falls tonight!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: