1o MICRO μ FESTIVAL στο Altera Pars

Τη Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου, έτυχε να πάμε με έναν φίλο στο άνωθεν φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους, το οποίο φιλοξενήθηκε στα πλαίσια της διογάνωσης Νύχτες Nova Pars 5. Το καλό με τέτοια εκδήλωση είναι ότι, αν στην πλειοψηφία τους τα ταινιάκια είναι καλά, περνάς κι εσύ καλά, αν πάλι δεν είναι, δεν προλαβαίνεις να σιχτηρίσεις από τη μία ταινία στην άλλη (σιχτηρίζεις στο τέλος). Στην περίπτωση δεν σιχτήρισα διότι είχε αρκετά ενδιαφέρουσες συμμετοχές (άλλο που δεν γνώριζα σχεδόν κανέναν από τους δημιουργούς, αλλά στην τελική δεν φημίζομαι για τη συγκράτηση ονομάτων συντελεστών).

Δεν θέλω να επεκταθώ πάνω στις συμμετοχές που δεν μου άρεσαν, διότι ρεαλιστικά δεν εξυπηρετεί τίποτα. Ας αρκεστώ απλά να πω ότι ο Έλληνας εξακολουθεί να πάσχει από το σύνδρομο του “τώρα θα πω κάτι βαθύ σε σχέση με την πραγματικότητα, θα κάνω μια διαμαρτυρία παρόλο που έχουν κάνει ακριβώς την ίδια διαμαρτυρία πολλοί άλλοι, πολύ καλύτερα”. Λυπάμαι αν ακούγεται σκληρό, αλλά πρέπει κάποτε να ξεκολλήσουμε από αυτό που μια συγγραφέας και φίλη χαρακτήρισε “μελό ρεαλισμό”. Η καθημερινότητα είναι αρκετά μελό. Δεν χρειαζόμαστε άλλο.

Συνεχίζοντας αυτή τη σκέψη και θέλοντας να πω δυο λόγια για τις συμμετοχές που ξεχώρισα (αυτό δεν σημαίνει ότι ΟΛΕΣ οι άλλες δεν μου άρεσαν, απλά δεν έχω κάτι ιδιαίτερο να πω), δεν είναι τυχαίο που το κοινό βράβευσε το ΚΟΦ’ ΤΟ του Βασίλη Καλαμάκη, την πιο χιουμοριστική από τις ταινίες, γυρισμένη με παιχνιδιάρικη, σαρκαστική διάθεση και στην οποία οι ηθοποιοί πετυχαίνουν να μεταδώσουν το αίσθημα που προκαλούν οι χαρακτήρες των κωμικών καρτούν, δίχως το παραμικρό εφέ.

Η Α-ΤΕΛΕΙΑ του Αλέξανδρου Λεονταρίτη, παρά το επίσης χαρακτηριστικό πρόβλημα του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου στο pacing (σε μικρό βαθμό ευτυχώς), είχε κάτι από ρετρό υπερφυσικό τρόμο, πολύ ωραία δοσμένο και με μοναδικό ανταγωνιστή του “ήρωα” το χρόνο. Με ελάχιστες αλλαγές στην εκτέλεση θα μπορούσε να ήταν πολύ Lovecraftian.

Το ΝΟΜΙΖΕΣ της Ιφιλένιας Ζαχαριάδου αποτελούσε έναν πολύ πετυχημένο (αυτο?)σαρκασμό για τις γυναίκες και την αντιμετώπισή τους σχετικά με την απιστία, αν και το όλο “τραγουδιάρικο” μέρος μπορούσε να είναι και λίγο πιο σύντομο.

Ο ΙΜΑΝΤΑΣ του Δημήτρη Γιαμλόγου ήταν μια εξαιρετικά πετυχημένη ματιά στην εξέλιξη ενός κακοποιημένου παιδιού σε κατά συρροή δολοφόνο, που μου έφερε λίγο στο νου και τη σκηνοθετική λογική του CRIMINAL MINDS. Μοναδικό παράπονο: για άλλη μια φορά το pacing. Ήταν μια ιστορία γεμάτη ένταση, η οποία ήθελε πιο γρήγορο tempo και πλήρη αποτίναξη του “καλλιτεχνικά μακρόσυρτου” πλάνου. Σε κάθε περίπτωση, ήταν για μένα από τις καλύτερες δουλειές.

Τέλος, το KETCHUP του Κωνσταντή Φραγκόπουλου, με τον αμίμητο “τρελό” του ελληνικού κινηματογράφου, Ηλία Λογοθέτη είχε σαφώς την καλύτερη σκηνοθεσία και ρυθμό, με παράλληλες εικόνες και κυκλική δομή. Ωστόσο το θέμα του, κατά τη γνώμη μου, ήταν επίσης υπερβολικά καθημερινό. Βέβαια, ακολουθώντας τον κανόνα “δεν έχει πλέον τόσο σημασία τι λες, αλλά πώς το λες”, η ταινία ήταν εξαιρετική.

Αυτά πάνω-κάτω. Μπορείτε να δείτε τις πέντε ταινίες που προτίμησε το κοινό εδώ, καθώς και το σύνολο των συμμετοχών εδώ. Επί συνόλου ήταν μια πολύ ευχαριστη βραδιά και σαν πρόσθετη αναλαμπή, συνάντησα μια παλιά γνωστή, συντελεστή του φεστιβάλ, την οποία είχα να δω κάπου 20 χρόνια, από την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε σε ένα παιδικό πάρτι. Γενικά τέτοιου είδους συναντήσεις έχουν αρχίσει να γίνονται όλο και πιο συχνές τον τελευταίο καιρό. Hmm…

Α.Μ.

P.S. Αν έχω ένα παράπονο, αυτό είναι ότι το πρόγραμμα (το οποίο εξ’ άλλου αγόραζες) είχε ανακρίβειες στις περιγραφές των ταινιών και ήταν μάλλον προχειροφτιαγμένο, αλλά στην τελική αυτό είναι λεπτομέρεια.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: