MANGAIJIN ~memories~ The Annotated Edition!

Καλησπέρα, πέρα για πέρα που έλεγε και ο συγχωρεμένος ο Σπαθάρης με την φωνή του Καραγκιόζη. Πάλι δυστυχώς πέρασε ένας μήνας από τότε που έγραψα τελευταία φορά, αλλά αυτή τη φορά σας έχω νέα: καταρχήν, υπό έκδοση βρίσκεται από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο ο συλλογικός τόμος ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ, με αστυνομικά διηγήματα από 16 μέλη της Ε.Λ.Σ.Α.Λ. – ανάμεσά τους και το δικό μου. Ο τόμος αναμένεται τον Μάιο (περισσότερα εδώ).

Πέρα από τη συγγραφή ενός δεύτερου αστυνομικού διηγήματος (το πέμπτο μου συνολικά) για μια άλλη συλλογή (περισσότερα εν καιρώ), υπάρχει κάτι άλλο που με κράτησε αλυσοδεμένο στο πληκτρολόγιο τον τελευταίο μήνα και αυτό είναι η ομώνυμη έκδοση του τίτλου, το MANGAIJIN ~memories~ The Annotated Edition! Αν πάτε στο λήμμα Φανζίν του παρόντος blog, θα δείτε την σχετική αναφορά και τα εξώφυλλα του αρχικού fanzine, που κυκλοφόρησε 5 τεύχη μέσα στο διάστημα από το Δεκέμβριο του 2003, μέχρι τον Απρίλιο του 2006. Ήταν η πρώτη μας αυτοεκδοτική απόπειρα μαζί με τον Γιάννη Δαλκίδη (RUSTBONE), ο οποίος και είχε κάνει όλο το original artwork των τευχών.

Με το πέρας της έκδοσης του τεύχους #5, το MANGAIJIN σταμάτησε για πολλούς και διάφορους λόγους, οι οποίοι συνοψίζονται σε μία λέξη: “καθημερινότητα”. Σε εκείνο το σημείο της ζωής μας, δεν είχαμε τη δυνατότητα να συντηρήσουμε το εγχείρημα, οπότε είπαμε να σταματήσουμε με αξιοπρέπεια στο ήδη καθυστερημένο εκείνο τεύχος. Πέρα από την περιστασιακή συζήτηση με παλιούς φίλους ή αναγνώστες που έτυχε να γνωρίσω αργότερα, το MANGAIJIN παρέμεινε ένα τετελεσμένο κεφάλαιο της ζωής μου, αν και πότε-πότε φλέρταρα με την ιδέα μιας επανέκδοσης υπό μορφή συλλογής. Ωστόσο δεν το πήρα ποτέ απόφαση.

Πριν 2 περίπου χρόνια, συνάντησα μια κοπέλα που είχε υπάρξει αναγνώστρια του τεύχους #1 σε ηλικία 12 ετών και πρέπει να πω ότι η συζήτησή μας (εκτός από το ότι με έκανε να νοιώσω μαθουσάλας), άγγιξε μέσα μου μια ευαίσθητη χορδή. Έτσι, όταν μια πολύ καλή φίλη, η Σίσσυ Λεονταρίτη, μου πρότεινε να συνεργαστούμε για μια  επαυξημένη επανέκδοση του υλικού του MANGAIJIN, κάνοντας χρήση του Blurb, δεν χρειάστηκε και πολλή σκέψη για να συμφωνήσω. Το Blurb είναι μια online υπηρεσία που δίνει τη δυνατότητα σύνθεσης και εκτύπωσης βιβλίων δίχως ανησυχία για μεσάζοντες, διανομείς κλπ., όπου μπορεί κανείς να παραγγείλει απευθείας το βιβλίο.

Έτσι στρωθήκαμε στη δουλειά και ένα μήνα αργότερα, να ‘μαστε! Το βιβλίο περιέχει μια επιλογή άρθρων μου από το MANGAIJIN και κάποιες άλλες πηγές, όλα γύρω από τα manga, τα anime, το cosplay και γενικότερα αυτό που σήμερα αποκαλείται Japanese Visual Culture, καθώς και τα manga, strips και ποικίλα original artwork  που είχε κάνει ο Γιάννης Δαλκίδης για τα τεύχη. Το (στα δικά μου τουλάχιστον μάτια) κολοσσιαίο γραφιστικό έργο ανέλαβε η Σίσσυ Λεονταρίτη, ενώ το original artwork του Γιάννη που χρησιμοποιήθηκε για το εξώφυλλο χρωμάτισε και έδεσε στην όμορφη αυτή σύνθεση ο Θοδωρής Κασκάνης. Τα άρθρα έχω επιμεληθεί εκ νέου εγώ, διορθώνοντας παλαιότερα λάθη και προσθέτοντας άφθονες υποσημειώσεις και επεξηγήσεις, τόσο για το ιστορικό της συγγραφής τους, όσο και για το περιεχόμενο, σε σχέση με γεγονότα που έλαβαν χώρα στα χρόνια μεταξύ της συγγραφής και της νέας έκδοσης. Όλα τα manga και strips έχουν νέο lettering και όσα ήταν σε συνέχειες έχουν μαζευτεί σε ένα συνεκτικό σύνολο.

Όποιος ενδιαφέρεται για το MANGAIJIN ~memories~ μπορεί να το παραγγείλει εδώ, καθώς και να δει ένα preview 19 σελίδων (επί συνόλου 120) από το περιεχόμενό του.

Δεν μου διαφέυγει η ειρωνεία του χρονισμού, δεδομένης της δραματικής κατάστασης στην Ιαπωνία, αλλά επ’ αυτού διοργανώνουμε με μερικούς φίλους κάτι τελείως διαφορετικό, προκειμένου να αποστείλουμε βοήθεια στους πληγέντες και τις ομάδες διάσωσης.

Την καλημέρα μου και σύντομα περισσότερα νέα,

Α.Μ.

2 Comments

  1. March 27, 2011 at 01:17

    […] Τέλος, το Μάρτιο του 2011 κυκλοφόρησε μέσω Blurb ένας τόμος 120 σελίδων με την ύλη των 5 τευχών. Τίτλος του, MANGAIJIN ~memories~ The Annotated Edition. […]

  2. September 19, 2011 at 15:32

    […] την παρέα των συνήθων πλέον υπόπτων των Board Games και του MANGAIJIN ~memories~, πήρα μαζί μου και τη φωτογραφική μηχανή. Δεν είναι […]


Leave a comment